Sfaturi pentru tinerii care lucreaza in PR

Sfaturi pentru tinerii care lucreaza in PR

Sa lucrezi in PR pare sa fie in continuare foarte in voga pentru tinerii care abia parasesc bancile facultatilor de profil si nu numai. De obicei, din exterior pare o meserie usoara si simpla de administrat daca ai cuvintele la purtator si un costum cu fusta creion. Dar nu este mereu pe cat de simplu pare.

Iata cateva sfaturi de la prdaily.com despre cum sa abordati profesia pe care v-ati ales-o pentru un drum lin in viata si cariera si pentru a obtine cele mai bune rezultate.sfaturi pentru profesionistii din PR

 

– in primul rand trebuie sa nu va mai fie frica sa faceti greseli. Nu vorbim de crize de PR, vorbim de abordari gresite, de strategii ineficiente care se corecteaza pe parcurs, de probleme de organizare. Este bine sa gresim, important este sa nu repetam greselile.

nu mai mergeti pe varianta sigura. Daca un client va cere o campanie cu siguranta nu se asteapta sa auda de la voi “flyere, un eveniment, comunicat de presa si un concurs”. Astea si le poate rezolva singur, intern. Fiti indrazneti, aveti curaj sa va sustineti ideile si propunerile pentru ca s-ar putea sa faceti istorie.

– cand clientul greseste este important sa ii spuneti. Pentru ca sunteti acolo sa lucrati impreuna, nu sa indeplinesti ordine. Nu uita ca tu esti specialistul si de aceea te-au contractat. Nu te teme sa iti expui punctul de vedere, suntem cu totii oameni.

jurnalistii sunt prietenii tai, nu inamicii. De aceea trebuie sa creezi cu ei relatii de incredere si prietenie, pentru ca altfel e-mailurile tale vor ramane necitite si nepublicate. Nu stii de unde sa incepi? Intreaba un jurnalist ce inseamna un titlu bun si informatie relevanta si invata cum sa ii captezi atentia.

–  matematica e buna. Stim ca probabil ai ales o meserie de comunicare tocmai pentru ca integralele nu erau punctul tau forte, dar aici nu vorbim de matematica de nivel M1, ci de cifre. Ca sa poti comunica un brand trebuie sa poti intelege businessul din spate, implicit cifrele acestuia. Ulterior, vei livra la randul tau tot cifre pe care trebuie sa le poti explica si evalua.

urmareste povesti, nu trenduri. Monitorizarea este o etapa esentiala din viata de zi cu zi a unui specialist PR. Dar invata sa citesti inteligent presa, sa urmaresti jurnalisti care scriu pe domeniul pe care il deservesti, sa intelegi povestile care atrag atentia si nu ce este mai sus in cautari pe ziua in curs.

adapteaza-te la ritmul industriei. Stim ca ai in medie 25 de telefoane de dat pe zi, de patru ori mai multe e-mailuri si cu siguranta cel putin trei intalniri, dar restul lumii care nu lucreaza in PR nu este la fel. Cand programezi si faci promisiuni ia in calcul ritmul de lucru al oamenilor de care depinzi in mod direct.

cate putin din toate. Specializarea pe un anumit lucru este ideala, dar trebuie sa intelegi tot procesul. Trebuie sa stii sa scrii un comunicat, sa organizezi un eveniment, sa participi la un pitch, sa bugetezi, sa planifici si sa comunici. Da, toate acestea conteaza.  Fii exceptional la unul sau doua dintre ele si fii bun la restul.

nu uita de tine. Jobul nu este totul. E minunat, e grozav sa prinzi experienta, esti entuziasmat, dar cu cat ai un echilibru mai bun intre viata profesionala si cea personala cu atat vei consolida experienta pe care o capeti si vei fi mai eficient la serviciu.

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu