Sfaturi pentru cei care lucreaza in tura de noapte

Sfaturi pentru cei care lucreaza in tura de noapte

Cand ai un program care implica ture de noapte, sau exclusiv ture de noapte trebuie sa iti organizezi un stil de viata diferit de al altor oameni pentru a te mentine sanatos. Daca pe langa faptul ca nu dormiti intre orele in care ar trebui sa dormiti, mancati fast food, sariti peste mese, nu beti suficienta apa sanatatea voastra va avea de suferit, va vetiingrasa si veti fi predispus la boli de inima.

27944-tired-dog-1920x1080-animal-wallpaper

Iata ce puteti face pentru a va mentine sanatatea daca lucrati ture de noapte.

  1. Gateste si fa-ti stocuri de mancare sanatoasa. Oamenii care sunt somnorosi au tendinta de a se indrepta prima data catre snacksuri sau junk food. Fa-ti in casa stocuri de morcovi, fructe proaspete si confiate, humus si altele. In loc sa mancati o prajitura mai bine mancati felii de mere proaspete sau poate cativa biscuiti cu ovaz, sau rontaiti un morcov.
  2. Lasa mancare gatita pentru dimineata. Astfel cand ajungeti acasa trebuie doar sa va incalziti o portie de supa sau un orez cu legume, in loc sa va opriti in colt sa va luati un hamburger.
  3. Mancati des. Mesele consistente au mult mai multe calorii decat are nevoie o persoana sa ingereze o data. Luati-va la serviciu pachet de acasa care sa contina mai multe alimente sa le puteti manca separat o data la cateva ore.
  4. Mentineti ore fixe de mancare. Chiar daca iesiti din tura la 4 dimineata de exemplu, stabiliti-va ore de mic dejun, pranz si cina, conform cu orarul vostru.
  5. Nu mancati din picioare si alegeti un loc relaxat in care sa luati masa. Nu stati la calculator cand mancati si nici nu faceti altceva in timpul asta.
  6. Nu bea prea multa cafea. Stim ca te ajuta sa stai treaz, dar nu mai bea cafea cu 4 ore inainte de a ti se termina tura. Pentru ca nu vei mai putea relaxa si adormi cand ajungi acasa.
  7. Consuma lichide. Daca nu poti bea apa simpla atunci adauga in ea o felie de portocala sau de lamaie pentru a-i da putina savoare. Tineti mereu pe birou o sticla cu apa.
  8. Fa exercitii. Nu te trimitem la sala, desi ar fi o idee buna, doar iti recomandam sa urci pe scari in loc sa iei liftul, sa te plimbi o jumatate de ora, sa faci exercitii usoare cand faci pauze la serviciu etc.
  9. Dormi cate ore ai nevoie. Daca ajungi acasa la sase dimineata si te bagi in pat la ora sapte atunci trebuie sa dormi cel putin pana la 14.00 – 15.00.

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu