Rusanda Cojocaru, Bookletta – “Incercarea vina n-are!”

Rusanda Cojocaru, Bookletta – “Incercarea vina n-are!”

Rusanda Cojocaru este tanara din Chisinau stabilita la Bucuresti de 8 ani, pasionata de lectura si calatorii. Este creatoarea brandului Bookletta (www.bookletta.com), gentile cu buzunar transparent special dedicat cartilor, si a liniei vestimentare “Confessions of a Baobab”, ale carei articole sunt confectionate cu materiale aduse chiar de ea din Africa. Rusanda a vazut pana acum nu mai putin de 24 de tari si spune ca in toate produsele sale incearca sa imprime o parte din personalitatea unica a fiecarei persoane care alege sa le poarte. Un interviu Instaglam cu o antreprenoare din noua generatie:

Instaglam: Care este povestea brandului “Bookletta” – cum a aparut si de la ce a pornit idea?

Rusanda Cojocaru: Povestea a inceput de cand eram mic copil si odata cu dragostea pentru carte pe care mi-au insuflat-o parintii mei, ambii bookaholici inraiti. Ai carte, ai parte- imi ziceau ei si eu nu i-am luat foarte in serios, dar samanta pe care au plantat-o in mine a inceput sa creasca si a inflorit frumos. Prin anii de facultate am inceput campania online “Citesc, deci sunt sexy!” impreuna cu Ionela Costachi care a cuprins atat Republica Moldova cat si Romania, si care este acum cel mai mare grup online de cititori, peste 11.000. Apoi din toate ideile mele legate de promovarea lecturii, cel mai mult am crezut in “Bookletta” – geanta pentru carte, care a devenit intre timp inventie inregistrata. Am lucrat 6 ani in PR inainte sa-mi iau ideea si viata in propriile maini si sa incep comercializarea si promovarea gentii Bookletta. Si nu regret nici o secunda!

Sursa: Facebook Bookletta
Sursa: Facebook Bookletta

I: De ce te-ai temut cand ai pornit in crearea brandului?

R.C: Temerile au fost clasice, dar nu multe la numar – cum o sa reactioneze lumea la inovatie, vor avea curajul sa-si expuna cartile, vor renunta la branduri de fite pentru a promova cultura si altele. Din fericire pentru mine, si poate din nefericire pentru competitiorii mei, sunt un om caruia nu ii lipseste curajul, si cred ca incercarea vina n-are.

I: Care a fost momentul in care ai simtit ca “Bookletta” isi va gasi public?

R.C: Fiind vorba de o inovatie la nivel mondial, nu a existat acest “moment”. A fost ca un salt in gol, legata cu multe baloane colorate.

I: Cum se desfasoara activitatea in cadrul “Bookletta”– tot pe colectii? Sau in functie de sursele de inspiratie?

R.C: In general, lansez o colectie pe sezon, dar ma joc mai mult cu texturile si culorile de piele, modelele se schimba mai rar. Bookletta este genul de geanta care nu se demodeaza cu una, cu doua, de care te atasezi, si pe care cu cat o porti mai mult, cu atat mai mult ii imprimi o amprenta personala. Iubesc gentile Bookletta purtate de clientele mele, pe care le intalnesc in oras sau care ajung la mine la showroom: sunt pline de dragoste si riduri, la fel ca un om care imbatraneste frumos.

I: da-ne mai multe detalii – de unde achizitionezi materialele? Cum se nasc modelele Bookletta?

R.C: Materialele sunt achizionate din tara, insa provin din Italia. In opinia mea, cele italiene sunt cele mai bune, atat pielea, cat si accesoriile.
Modelele Bookletta s-au nascut la inceput din inspiratia Cristianei Pitu, designer. Acum mintea mea le inventeaza si mana mea le deseneaza, iar cei de la atelier imi spun daca sunt prea nebunatice sau sunt realizabile.

Bookletta model Alice Red
Bookletta model Alice Red

I: Ce te inspira? Cum arata un moodboard din atelierul “Bookletta”?

R.C: Pe langa gusturile mele si trend-uri, ma inspira mult clientele mele. Ele imi povestesc ce le place, ce si-ar dori, iar eu sunt deschisa sa le implinesc dorintele. Cliente fericite, designer fericit!

I: Care este profilul consumatoarei de articole “Bookletta”? Sunt si barbati care isi doresc item-uri “Bookletta”?
R.C: Femeia care poarta Bookletta este o femeie activa, indrazneata, din mediul urban, bookaholica inraita si “trendoholica”. Ea isi doreste obiecte unice, prefera sa stranga mai mult timp bani si sa-si ia ceva mai special decat gentile pe care le poarta jumatate de oras. Este extrovertita, inteligenta si plina de culoare. Imi place sa fac genti la comanda, dupa chipul si asemanarea clientelor, ca sa aiba imbibata sub stratul de piele si culoare si o parte din personalitatea lor. Pentru barbati am geanta “Booxter”, un brand inca la inceput de drum. Este o nisa mai dificila, dar de ce nu, o provocare frumoasa, pe care o voi infrunta mai mult in perioada urmatoare.

I: Cum ai vedea stylingul perfect pentru o geanta “Bookletta” ?

R.C: Binenteles, Bookletta se potriveste cel mai bine cu hainele “Rusanda”. Este noul meu brand vestimentar (are mai putin de 2 luni de cand a fost lansat official la Bucuresti) si inovator prin faptul ca e produs integral din bumbac african (african wax cotton) adus din calatoriile mele in Africa. Wax cotton-ul a fost adus in premiera pe piata din Romania si odata cu el, o bucatica din soarele african.

I: Care crezi ca va fi  evolutia accesoriilor pana in 2020 sa spunem. Se vor stiliza? Vor disparea?

R.C: Cred ca gentile vor fi tot mai importante, pentru ca parcurgem distante tot mai indepartate de casa in timpul zilei si avem nevoie de tot felul de gadget-uri la noi, pentru lucru sau recreere. Ele vor fi tot mai rezistente, tot mai comode si mai “umane”, gandite in functie de nevoile noastre.

Sursa: Facebook Bookletta
Sursa: Facebook Bookletta

I: Spune-le cititorilor Instaglam ceva interesant despre item-urile “Bookletta” . Exista unele cu o semnificatie aparte?

R.C: Bookletta vine de la “Book” si “Violeta”, numele mamei mele!

I: Spune-mi un designer international pe care il apreciezi?

R.C: Sunt fan al accesoriilor “Charlotte Olympia”, “Tipe e Tacchi”, “Casadei”, al hainelor “Dolce & Gabbana” si daca tot vorbim de wax cotton, Stella Jean e noua mea favorita.

I: Care sunt planurile de viitor pentru brandul “Bookletta”?

R.C: Sa am puncte de vanzare in Europa si SUA si sa vand intr-un lant mare de librarii. Acolo e locul Booklettelor.

I: Daca ar fi sa poti alege o vedeta internationala care sa poarte o creatie “Bookletta”, care ar fi aceea. De ce?

R.C: Sunt mai multe, nu doar una. Spre exemplu Natalie Portman, Michelle Obama, Oprah sau Solange Knowles, pentru ca sunt femei care inspira generatii, dicteaza tendinte si pot schimba lumea prin viziunea lor.

Bookletta model Maxi Navy Blue
Bookletta model Maxi Navy Blue

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu