Primul ajutor in tratarea problemelor emotionale

Primul ajutor in tratarea problemelor emotionale

Cand simtim ca ne ia raceala apelam repede la ceaiuri si la un paracetamol. Cand ne lovesc alergiile luam tratementul despre care stim sigur ca a functionat si altadata, dupa cum ne-a prescris medicul, daca ne-am lovit mergem la cabinet. Stim cum sa procedam cand vine vorba de durere fizica si cu totii avem notiuni de baza despre acordarea primului ajutor.

Dar ce facem cu durerea emotionala. Care sunt primele indicatii pe care trebuie sa le urmarim atunci cand ranile nu sunt deschise si doar lasa cicatrici in sufletele noastre. Iata cateva sfaturi oferite de Guy Winch in cadrul unui Ted Talk despre depasirea momentelor critice din vietile noastre.

Sad-Girl-On-Bench-28200291

1. Fii atent la modul in care se manifesta durerea emotionala atunci cand ea are loc pentru a intelege modul in care creierul tau proceseaza informatia. Obisnuiesti sa intri in stari de negare, te izolezi, refuzi contactul cu anumiti oameni, ai comportamente obsesiv-compulsive. Care sunt simptomele care indica faptul ca reci printr-o perioada de dificultate din punct de vedere emotional? Fii atent inclusiv la simptomele fizice pe care le resimti. Daca nu reusesti sa dormi suficient, sau nu ai pofta de mancare, daca slabesti sau te ingrasi etc. Este important sa te cunosti foarte bine nu doar in momentele de bine, ci in toate ipostazele.

 

2. Nu lasa ca un gand negativ sa le atraga pe toate celelalte dupa el. Prima reactie atunci cand experimentam un esec este sa ne aducem aminte de toate momentele in care am esuat si sa ne conturam un prototip al propriei persoane in termeni de minusuri. Este o greseala uriasa care ne duce incet si sigur spre depresie. O posibila strategie pentru momentele in care esuam este sa analizam greselile facute si sa observam ce putem face sa nu mai gresim, daca vom incerca din nou.

 

3. Monitorizeaza-ti atent episoadele in care stima ta de sine ajunge la niveluri scazute si invata sa te ierti. Stima si respectul de sine, alaturi de increderea in fortele proprii sunt acei factori care ne fac sa mergem mai departe, sa acceptam provocari personale si profesionale si ne tin pe linia de plutire indiferent de greutatile prin care trecem. Este important sa fim critici cu noi insine pentru a ne motiva sa evoluam, insa atunci cand gresim trebuie sa invatam si sa ne iertam la fel ca atunci cand ii iertam pe altii.

 

4. Contracarati starile negative cu activitati care necesita concentrare. Incepeti sa jucati un joc solicitant, lucrati la un proiect foarte amplu, incercati sa construiti lucruri complexe care au nevoie de atentia voastra completa pentru a intrerupe sirul constant de ganduri negative.

 

5. Dati un sens lucrurilor care vi se intampla. Este important sa gasiti invatatura, sensul, motivul pentru care ceva s-a intamplat si v-a facut sa va deprimati pentru a putea merge mai departe. Tot ce vi se intampla are un rol educational si va invata sa reactionati mai bine pe viitor si sa nu repetati greseli. Pierderea cuiva drag este un moment foarte dificil pentru oricine, insa a va ancora intr-un trecut pe care nu puteti in niciun caz sa il schimbati va impiedica sa va bucurati ce lucrurile care continua sa traiasca si sa se intample in jurul vostru.

 

6. Invata ce te face sa mergi mai departe. Acorda-ti timp cu tine insuti si incearca sa identifici ce anume te-a facut sa iti revii dupa un episod similar in trecut si aplica acelasi tratament pentru a-ti reveni din stare. Daca pe tine prietenii sau orice prezentaumana te ajuta sa te detasezi atunci iesi din nou cu oameni care sa iti distraga atentia sau care sa te motiveze, de exemplu.

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu