Noile categorii sexuale

Noile categorii sexuale

Societatea se transforma in fiecare zi, iar indivizii sai se transforma impreuna cu ea. Auzim ades ca oamenii se alieneaza, petrec tot mai mult timp in compania device-urilor conectate la internet, insa schimbarile au loc nu numai la nivelul comunicarii, ci si la un nivel emotional. Noile categorii ale societatii moderne nu sunt altceva decat raspunsuri la toata informatia pe care o primim si careia ii cautam o reactie pe masura.

Sursa: Pinterest.com
Sursa: Pinterest.com

Metrosexualul – A fost definit in acest fel pentru prima data de Mark Simpson in urma cu 21 de ani, ca fiind barbatul tanar din mediul urban, cu un venit mare pe care si-l cheltuie in mare parte pentru ingrijirea imaginii personale (haina, bijuterii si accesorii scumpe) si care reprezenta la acel moment profilul perfect al consumatorului modern. Un fel de stra-stra-nepot al lui Dorian Grey, imaginat de Oscar Wild, cu ceva mai multa tehnologie la indemana si tot atata vanitate. Notiunea de metrosexual s-a extins si in scurt timp a devenit mainstream. Asa se face ca in 2014, spre exemplu, barbatii au cheltuit mai mult pe pantofi decat femeile. Unul din simbolurile metrosexualitatii este reprezentat de David Beckham.

Sursa: Pinterest.com
Sursa: Pinterest.com

Spornosexualul – O ruda apropiata a metrosexualului, spornosexualul este barbatul care se ingrijeste foarte mult de imaginea sa, petrecandu-si majoritatea timpului in salile de sport. Un Adonis modern cu muschii intotdeana la vedere, spornosexualul se mandreste peste masura cu corpul sau ultra-sculptat, devenit un accesoriu indispensabil in a capta atentia. El este cel care isi populeaza profilul de pe retelele sociale cu imagini din sala de forta, dupa dus sau “relaxing”, intodeauna incordat si fotogenic.

Sursa: Pinterest.com
Sursa: Pinterest.com

Lumbersexualul – Este ultima aparuta pe lista noilor categorii sexuale si comaseaza cam toate caracteristicile barbatului modern al secolului 21. Denumirea a aparut mai intai pe blogul gearjunkie.com si a fost preluata ulterior de Buzzfeed si Cosmopolitan, pentru ca ulterior sa se raspandeasca in toata media. Mai exact, lumbersexualii (denumire care vine de la lumberjack – taietorii de lemne din Statele Unite, asimilati ca simboluri ale masculinitatii) sunt heterosexualii care au o imagine “neingrijit studiata”. Un hibrid intre metrosexual si hipster, lumbersexualul poarta barba, fara a si-o aranja aristocrat, are un stil vestimentar casual-trash, prin care respinge orice asociere cu imaginea scrobita a unui hipster si face activitati specific “barbatesti”: se tatueaza cat mai mult si cat mai vizibil, este preocupat de gadgeturi si tehnologie, are un comportament relativ ostil vis-a-vis de partea feminina si ia peste picior intreaga cultura promovata de retelele de socializare. Sociologii il privesc ca pe un raspuns la situatia barbatilor tineri ai lumii contemporane: cu venituri tot mai mici, nevoiti sa se bazeze pe venituri suplimentare (fie ale familiei, fie ale partenerei), fara o posibilitate reala de a-si afirma masculinitatea, barbatul tanar (25-35 de ani) din mediul urban si-a construit o noua identitate. Si-au creat inclusiv o retea de dating on-line numita lumbermatch.com.

 

 

 

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu