Jubileul cireselor – 10 motive ca sa faci o cura cu cirese

Jubileul cireselor – 10 motive ca sa faci o cura cu cirese

Ciresele – sunt rosii si mustesc a vara. Va invitam sa profitati de luna lor si sa le includeti cat mai mult in dieta voastra estivala. In continuare, va vom spune si de ce aceste fructe sunt atat de binefacatoare organismului:

1. Scad riscul de diabet – Ciresele au un indice glicemic mic – doar 22, in comparatie cu caisele – 57, strugurii – 46 , afinele – 40 sau prunele – 39 si astfel nu supra-solicita functia pancreatica. In plus, ele pot fi consumate si de persoanele care sufera de diabet. Ciresele sunt pline de apa, ceea ce ajuta tesuturile sa ramana hidratate, sustinand totodata si functia rinichilor.

2. Te ajuta sa ai un somn linistit – Sucul cireselor este un remediu excelent impotriva insomniilor. Consumat cu 30 de minute inainte de cina, el stimuleaza secretia de melatonina si induce un somn odihnitor. Ultimele studii le recomanda chiar si in tulburarile de somn datorate schimbarii de fus orar. De retinut ca ciresele mai putin dulci sunt mai bogate in melatonina, comparativ cu cele foarte coapte.

3. Aliati impotriva “colaceilor” de pe burta – Continutul mic de zaharuri si continutul bogat de apa fac din cirese un bun substitut pentru gustarile de peste zi. Studiile arata ca ele actioneaza ca un inhibitor al senzatiei de foame si in plus, consumul lor diminueaza stratul de grasime abdominal.

4. Te feresc de Alzheimer – Ciresele sunt considerate un superaliment raportat la aportul lor de antioxidanti. Ele se numara printre fructele care sustin functia memoriei si consumate constant, previn aparitia si dezvoltarea bolii Alzheimer.

Cherries
Sursa: Pinterest.com

 

5. Scad riscul de infarct – Gustoasele cirese fac bine aparatului circulator. Cercetarile efectuate de Universitatea din Michigan arata faptul ca antocianinele, pigmentii care dau acestor fructe culoarea purpurie, activeaza genele care sunt implicate in metabolismul grasimilor si al glucozei, reducand astfel riscul de colesterol marit, tensiune arteriala marita si diabet. Ciresele contin potasiu, care regleaza ritmul cardiac si presiunea sangelui.

6. Incetinesc imbatranirea cutanata – Antioxidantii din cirese combat radicalii liberi, responsabili de imbatranirea pielii. Un pahar de suc de cirese sau un bol din aceste fructe va furniza o cantitate suficienta de antioxidanti care sa te ajute sa iti mentii tineretea mai mult timp. Mai mult, sucul cireselor este recomandat si in tratamentul diverselor afectiuni cutanate.

7. Mentin silueta supla –  O cana de cirese are mai putin de 100 de calorii si vine la pachet cu 3 grame de fibre, fapt ce te va face sa te simti satul mai mult timp. Fructele lunii ciresar contin mai multe vitamine din complexul B-urilor precum tiamina (vitamina B1), riboflavina (vitamina B2) si vitamina B6. Acestea sunt foarte importante in transformarea elementelor nutritive in energie.  Mai mult, fitosterolii din cirese scad nivelul colesterolului rau.

beneficios-da-cereja-uma-fruta-essencial-para-a-saude-2

 

8. Combat crampele musculare – Substantele benefice din cirese combat inflamatiile. Consumate inaintea efortului fizic, aceste fructe scurteaza timpul de recuperare, refac fibrele si combat durerea asociata crampelor musculare.

9. Reduc durerile articulare – Durerile articulare sunt considerabil reduse printr-o dieta care include doua portii de cirese zilnic – aceasta este concluzia cercetarilor efectuate in randul femeilor cu varsta intre 40 si 70 de ani care sufera de osteoartrita inflamatorie.

10. Previn cancerul de colon – Ciresele previn constipatia si intr-o dieta bogata in produse animale, atenueaza efectul acestora asupra sistemului digestiv. Consumul lor impreuna cu carnea preparata la gratar incetineste oxidarea lipidelor din carne si reduce formarea aminelor aromatice, foarte nocive pentru organism.

 

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu