Iata ce beneficii are consumul unui avocado pe zi

Iata ce beneficii are consumul unui avocado pe zi

Fructul de avocado este un super-aliment si pe buna dreptate. Iti vom prezenta in continuare motivele pentru care este bine sa il incluzi in dieta ta zilnica, incercand de fiecare data cat mai multe combinatii savuroase.

post_61690393b05cd3ac000ccd19d98569c2
Sursa foto -awesometips.pw

1. Reduce riscul bolilor de inima – Bolile de inima afecteaza doar in Statele Unite aproximativ 27 de milioane de adulti. Fructele de avocado intaresc sitemul cardiovascular datorita aportului de grasimi bune pe care le contin. Dieta occidentala, bogata in grasimi saturate duce la cresterea nivelului de colesterol si trigliceride. Prin introducerea unui avocado in alimentatia zilnica, acest nivel poate fi tinut sub control. In plus, avocado contine un mix de nutrienti, printre care potasiu si luteina, si antioxidanti puternici, care previne procesele inflamatorii, reduce stresul oxidativ si imbunatateste circulatia sangelui.

2.  Te ajuta sa tii greutatea sub control – Pare un paradox, insa mancand grasimi bune, poti pierde in greutate. Continutul bogat in fibre si grasimi sanatoase face din avocado un aliment satios, care te va face sa mananci mai putin la fiecare masa. Mai mult, studiile medicale au aratat faptul ca un consum constant de avocado te ajuta sa ai o circumferinta a taliei mai mica, el luptand cu depozitele de grasime din zonele problematice ale siluetei.

 

3. Poate preveni riscul de cancer – Fitonutrientii din avocado sunt cunoscuti pentru faptul ca impiedica dezvoltarea celulelor canceroase. Glutationul, o proteina din avocado, impreuna cu luteina au fost asociate cu scaderea ratei de cancer oral. Cercetarile au rezultate promitatoare si in ceea ce priveste reducerea riscului de cancer de san si al celui de prostata.

4. Protejeaza pielea si vederea odata cu inaintarea in varsta – Compusii din avocado protejeaza ochii si vederea de maladiile asociate inaintarii in varsta. Mai mult, luteina si zeaxantina, doi carotenoizi din avocado, au un rol important in refacerea tesuturilor dupa expunerea la razele UV. In comparatie cu alte surse de carotenoizi (dovlecei, salata verde, fistic, galbenus de ou, sparanghel, broccoli), avocado are cea mai inalta rata de biodisponibilitate (rata de absorbtie a nutrientilor sai de catre organismul uman este cea mai buna).

Cum poti consuma avocado?  Include-l in sandvisurile tale preferate, foloseste-l ca ingredient in salate, sosuri tip dip sau consuma-l ca o garnitura sanatoasa alaturi de felul principal. Daca iti plac sucurile smoothie, avocado poate reprezenta un ingredient de baza pentru un amestec dens si satios, care va reprezenta oricand un mic-dejun perfect.

 

 

 

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu