Despre dieta mediteraneana

Despre dieta mediteraneana

Dieta Mediteraneana presupune ca vei pierde din numarul de kilograme si va ajuta in prevenirea bolilor de inima, creier si poate preveni chiar cancerul sau diabetul.

Teoria: se spune ca cei care locuiesc in zona Marii Mediteraneene traiesc mai mult si sufera mai putin decat americanii din punctul de vedere al cancerului si al bolilor cardiovasculare. Secretul consta in stilul de viata activ, controlul greutatii si alimentatia cu procentaj scazut din punctul de vedere al carnii rosii, zaharului si grasimilor saturate, axandu-se pe un regim alimentar bogat in oleaginoase (migdale, nuci, alune etc.) si alte mancaruri sanatoase.

Cum functioneaza dieta mediteraneana?

poza articolDepinde, pentru ca nu exista niste regimuri specifice. Grecii mananca diferit fata de italieni, la fel cum acestia mananca diferit fata de francezi sau spanioli. Insa toti au niste puncte comune de intelegere al regimului alimentar, axandu-se indeosebi pe fructe, legume, oleaginoase, ulei de masline, ierburi aromatice; pe langa acestea, se consuma foarte mult peste si fructe de mare cel putin de doua ori pe saptamana. De asemenea, exista si un consum mare de pui, oua, branza si iaurt. Deserturile si carnea rosie se pastreaza de obicei pentru ocazii speciale.

Vei pierde in greutate cu acest regim?

In timp ce anumite studii cu referire la Dieta Mediteraneana spun ca se pierde din greutate, exista si analize a 21 de studii in “Obesity Reviews” care indica altceva.

Cu toate acestea, daca iti construiesti un “deficit caloric”, mancand mai mutine calorii decat o faci de obicei, impreuna cu exercitii fizice, poti sa dai jos kilograme bune. Cat de repede, depinde doar de tine.

Despre ce este vorba?

Ideea este sa mergi pe regimuri care se conformeaza cu stilul alimentar mediteranean, dar este recomandat sa te consulti cu un specialist inainte sa incepi o astfel de dieta, pentru a sti exact ce pasi sa urmezi.

Ce este foarte important sa consumi si nu prea consuma americanii:

Fibre: cantitatea recomandata este de 22, 34 de grame pentru adulti, ca sa ii ajute sa se simte plini si sa promoveze o buna digestie.

Potasiu: cantitatea recomandata ar fi de 4,700 de mg si o poti lua din diferite mancarui si alimente. Bananele sunt foarte bogata in potasiu si este bine sa consumi cat mai multe fructe si legume.

Calciu: il poti lua din iaurt, branza tofu si cereale

Vitamina B-12: iaurt, cereale

Vitamina D: cereale in mod special si lactate slabe

Sursa foto: www.examiner.com

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu