Cum sa te lasi de fumat

Cum sa te lasi de fumat

Dependenta este o boala grea, dar nu imposibil de invins. Ai nevoie de foarte multa motivatie si disciplina insa, daca vrei cu adevarat sa te lasi de fumat, vei reusi. Iata cateva sfaturi pentru a reusi sa imving dependenta de tigari.

Cum sa te lasi de fumat
Cum sa te lasi de fumat

1. Intelege de ce vrei sa te lasi
Ca vrei sa te lasi de fumat este foarte bine. Dar de ce? Motivul „pentru ca imi face rau” este un motiv bun, dar nu este suficient de specific pentru a te tine disciplinat. Ai nevoie de un motiv foarte personal, cum ar fi ca nu vrei ca familia ta sa se imbolnaveasca din cauza ta, poate iti este teama de cancerul la plamani, sau poate doar vrei sa te simti si sa arati mai tanar. Indiferent de motiv, gaseste-l pe cel potrivit pentru tine.
2. Brusc nu vei reusi
Este foarte tentant sa iti arunci pachetul de tigari si sa declari a te-ai lasat, insa, nu este atat de simplu. 95% dintre persoanele care decid sa se lase asa, simplu, fara terapie sau produse surogat revin la fumat destul de repede.
3. Foloseste produse surogat
Cand te lasi de fumat, te vei simti fristrat, deprimat, agitat si iritat din cauza lipsei nicotinei. Incearca sa folosesti pentru o perioada guma cu nicotina, plasturi sau tigari speciale din farmacie.
4. Nu face asta singur
Spume prietenilor si familiei tale ca incerci sa renunti la fumat. Faptul ca ei te incurajeaza si te sustin te va ajuta sa te mentii motivat si pentru ca nu vrei sa ii dezamagesti. Daca un alt membru al familiei este fumator, poate il convingi sa renuntati la acest obicei impreuna.
5. Tine stresul sub control
Unul dintre motivele pentru care oamenii fumeaza este ca le reduce nivelul de stres pentru ca nicotina ii relaxeaza. Odata ce ai renuntat vei avea nevoie de un alt obicei care sa te ajute sa te relaxezi. Incearca sa mergi la masaj, sa te apuci de un sport sau sa faci plimbari lungi.
6. Evita alcoolul si situatiile in care ai putea fuma
Anumite activitati iti cresc dorinta de a fuma. Alcool de exemplu, sau cafeaua. Inlocuieste cafeaua cu ceai timp de cateva saptamani pentru a scapa de acest tabiet. Daca esti obisnuit sa fumezi dupa mananci, atunci inlocuieste tigara cu a te spala pe dinti sau a mesteca guma.
7. Fa curatenie
Dupa ce ai fumat ultima tigara atunci fa curatenie. Arunca scrumierele si brichetele. Spala toate hainele pentru a scoate mirosul de tutun din ele, curata covoarele si perdelele. Aeriseste si foloseste odorizante de camera pentru a scoate mirosul care iti aduce aminte de fumat.

8. Incearca pana iti iese
Nu vei reusi din prima si nu este un capat de lume. Daca te-ai lasat si te-ai apucat din nou atunci mai lasa-te o data si de data aceasta vezi cat rezisti fara. Important este sa reusesti sa te lasi pe perioade cat mai lungi pana vei renunta de tot.

9. Miscare

Activitatea fizica te ajuta sa reduci pofta de nicotina. In plus, miscarea va tine sub control tendinta de ingrasare pe care o vei constata odata ce te lasi de fumat.
10. Legume si fructe
Nu tine regim in timp ce te lasi de fumat. Oar tine sub control lucrurile mancand, de fiecare data cand iti este pofta, legume si fructe.
11. Recompenseaza-te
Fa planuri cu banii pe care ii economisesti din renunrtarea la fumat. Gandeste-te cat platesti in fiecare zi pe tigari. Fa un calcul, afla cat vei economisi in sase luni si planifica o excursie sau altceva cu banii repectivi.

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu