Cristian Dogaru si Irina Catinca Mihai, Moonstore – “Femeilor le este mai...

Cristian Dogaru si Irina Catinca Mihai, Moonstore – “Femeilor le este mai familiar sa se joace cu materialele, sa combine culori si texturi”

Daca nu ati auzit inca de “Moonstore”, Instaglam va spune astazi povestea unui brand autohton de marochinarie de care aveti toate sansele sa va indragostiti. Pe site-ul lor – moonstore.ro, se descriu ca atelier mestesugaresc, iar daca vei arunca o privire la obiectele din piele pe care le lucreaza, vei vedea ca dedicarea spre manufactura se simte si in prezentarea produselor. Indiferent ca vorbim despre albumele de fotografii imbracate in piele, despre jurnalele pentru gandurile personale sau despre portofelele colorate, craftingul si calitatea sunt omniprezente. Un interviu marca Instaglam, cu Cristian Dogaru si Irina Catinca Mihai, managerii Moonstore.

IMG_0677

Instaglam: Cine este Moonstore si de unde ii vine numele?
Moonstore: Moonstore este un magazin online cu atelier propriu de productie. Cream obiecte de marochinarie atat lucrate la comanda cat si linie proprie, dar oferim si servicii de legatorie de arta. Credem in produsele „made in RO” si ne mandrim cu faptul ca, in atelierul nostru, folosim tehnici si unelte traditionale, pentru a crea accesorii contemporane. Din punctul nostru de vedere, prelucrarea pielii este mai mult decat un meșteșug – este o arta.  Cu totii cautam sa oferim in dar obiecte speciale celor dragi, asa ca zicala „iti fac cadou si Luna de pe cer” a fost punctul de plecare pentru numele Moonstore. In plus, Luna a fost dintotdeauna martorul celor mai frumoase povesti, o muza pentru creatie, dovada fiind reprezentarea ei in domenii variate de la arta la literatura.

I: Cum se realizeaza designul obiectelor si ce materiale sunt preferate?
M: Obiectele trec prin etape complexe pana ajung sa prinda contur si sa devina ceea ce sunt la baza. Incepem cu schita, continuam cu tiparul, iar apoi alegem materialele si accesoriile. Din atelierul nostru pleaca obiecte care spun povesti – atat cele pentru linia proprie cat si cele concepute in baza a ceea ce ne spun clientii nostri despre ei sau despre cei care le vor primi. Caracterizate (in egala masura) de design si de functionalitate, produsele noastre sunt realizate din piele naturala tabacita vegetal, in combinatie cu diverse materiale speciale, de culori si texturi diferite.

I: Intr-o piata in continua dezvoltare, cum este cea de accesorii, cum reuseste Moonstore sa se diferentieze?
M: Creațiile designerilor romani reprezinta o nisa in plina ascensiune, este un segment departe de a fi ajuns la saturatie. Am studiat piata si nu ne-am mai regasit nicaieri ideile, asa ca am intrat in joc. Designul produselor noastre este diferit, folosim materiale de inalta calitate, cu imprimeuri indraznete si culori intense. Acordam o atentie deosebita detaliilor si astfel concepem obiecte durabile, ce vor putea fi daruite de la o generație la alta.

SONY DSC

I: Care sunt cele mai cautate accesorii?
M: Aici se da o lupta stransa intre portofelele barbatesti (cumparate in egala masura si de „ei” si de „ele” pentru „ei”), curele de ceas si genti (atat cele pline de feminitate, cat și cele concepute special pentru biciclete, produse ce au avut mare succes vara aceasta). La mica distanta se afla husele pentru laptopuri si tablete, produse ce reusesc cu adevarat sa atraga toate privirile in orice mediu.

I: Credeti ca au inceput oamenii sa inteleaga importanta unor accesorii calitative in definirea unui stil personal?
M: In ultima vreme remarcam o tendinta (cel puțin in Bucuresti) de a iesi din tipare, de a purta accesorii care sunt o extensie a celor care le poarta, accesorii care au ceva de spus si pe care, daca le privesti iti dai seama imediat ca au un iz aparte, o patina intalnita doar la obiectele lucrate manual. Oamenii au inceput sa se concentreze inainte de orice pe calitate și abia apoi pe cost. In mod evident, la noi ajung doar cei care pun pret pe stilul personal, cei pe care ii remarci imediat din multime.

I: Cine cumpara mai mult, din prisma accesoriilor Moonstore – barbatii sau femeile?
M: Produsele din linia proprie au cucerit barbatii, dar si femeile ne-au calcat pragul pentru ca, lucrand obiecte pe comanda, femeilor le este mai familiar sa se joace cu materialele, sa combine culori si texturi, in asa fel incat feminitatea si stilul adoptat de ele, sa fie cat mai bine pus in valoare.

I: Am vazut ca in oferta Moonstore se regasesc si 2 item-uri mai speciale – albume foto si jurnale. Cum au fost primite?
M: Intr-adevar, sunt produse percepute de public ca avand o delicatete aparte. In general, acestea sunt comandate de cei aflati in cautarea unui cadou rafinat, daruit intr-un moment special. Sunt obiecte despre care nu mai putem spune ca le intalnim la tot pasul in ziua de astazi, dar sunt un indemn pentru a ne reintoarce la cine suntem noi cu adevarat si de a nu uita ce ne-a facut sa fim ceea ce suntem astazi.

SONY DSC

I: Exista un item Moonstore cu o poveste speciala in spate?
M: Fiind vorba de obiecte lucrate manual, aș putea spune ca avem un sac plin cu povești. Unele sunt savuroase, altele sunt amuzante, cateva sunt intortocheate, iar cele mai multe sunt colorate. Nici nu stiu pe care as putea sa o spun mai intai.

I: Ce va inspira?
M: Creațiile Moonstore vorbesc despre contextul in care traiesti, sunt inspirate din viața de zi cu zi. Ideile noastre pleaca de la experientele noastre sau de la povestile oamenilor pe care ii cunoastem. Ne inspira Luna, natura, orasul, locurile prin care ne plimbam sau frumusetea din lucrurile simple.

I: Ce designeri urmariti sau va plac? De ce?
M: Tom Ford pentru ca pune intr-o lumina calda masculinitatea, Oscar de la Renta pentru romantismul de care nu ne putem desparti, iar Mulberry, pentru linia clasica pe care o pastreaza si pentru rigiditatea fina pe care o transmite.

I: Care sunt planurile pentru urmatoarea perioada ale brandului Moonstore?
M: In viitorul apropiat, vom lansa o colectie speciala de produse – vom reveni cu detalii pe această tema. Pe termen lung, avem o desaga de planuri, care mai de care mai iesite din comun. Asa ca stati cu ochii pe noi!

I: Cum ati defini consumatorul de fashion de la noi? I se poate alcatui un profil?
M: Publicul acestui segment este reprezentat de oameni deschisi, aflati in cautarea unor accesorii capabile sa spuna o poveste. Atenti la mediul in care traiesc. Consumatorii de fashion de la noi au inceput sa caute obiecte cu un grad mare de personalizare, in serii mici. Este vorba de oameni atenti la detalii, care cataloghează produsele dupa calitate (a materialelor sau a finisajelor), nu neaparat dupa pret.

I: Cat din productia Moonstore ajunge in afara tarii?
M: Exista produse Moonstore plecate peste granite, insa pana acum, in centrul atentiei noastre a fost publicul din Romania. Cu toate acestea, in viitorul apropiat ne vom concentra si pe clientii din strainatate.

agenda in

Prev1 of 10Next

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu