Cele mai usoare si eficiente diete, conform expertilor: dieta Mayo Clinic

Cele mai usoare si eficiente diete, conform expertilor: dieta Mayo Clinic

Ce promite: pierderea in greutate

Teoria: iti vei recalibra modul in care mananci, renuntand la proastele obiceiuri si inlocuindu-le cu unele bune, cu ajutorul piramidei dietei Mayo Clinic.

chicken_skewers-wallpaper-1024x768

Cum functioneaza?

Sunt doua parti ale acestei diete: “Lose it! si“Live it” – prima parte se concentreaza pe 15 chei de rutina: unele pe care sa le adaugi si altele la care trebuie sa renunti. Nu trebuie sa numeri calorii si poti avea oricate legume sau fructe doresti. Dupa doua saptamani, se incepe partea a doua, in care vei invata cate calorii ar trebui sa consumi ori pentru a pierde din greutate, ori cum sa te mentii si de unde trebuie sa iti procuri respectivele calorii. Nicio grupa de mancare nu are niste limite total restrictionate: va trebui sa iti dezvolti o rutina sanatoasa de a manca.

In “Lose it!” vei adauga: un mic dejun sanatos bogat in fructe si legume, cereale, grasimi sanatoase si vei face cel putin 30 de minute de exercitii fizice zilnic. Vei renunta la: consumul de mancare in timp ce te uiti la televizor, zahar, snacks-uri, consumul abundant de carne si lactate si la mancarurile din oras (in afara de cele pe care ai voie sa le mananci). Daca esti cu adevarat motivata, vei adopta de asemenea si niste obiceiuri bonus, cum ar fi pastrarea unor jurnale despre ceea ce mananci si activitatile pe care le faci; exercitii fizice a cate 60 de minute zilnic si consumul de mancare naturala sau procesat la un nivel minim.

In “Live it!” va trebui sa folosesti ceea ce ai invatat in prima parte, dar vei avea voie sa mai incalci cate o regula ocazional. De asemenea, va trebui sa iti calculezi numarul de calorii pe care il consumi, in timp ce vei pierde din greutate zilnic. Dar in loc sa calculezi fiecare calorie in fiecare boaba de orez pe care o mananci, te vei concentra pe servire. Un plan de 1400 de calorii; de exemplu vei avea voie sa consumi cate 4 sau mai multe portii din fiecare categorie de fructe sau legume, 5 portii de carbohidrati, 4 portii de lactate si 3 de grasimi. Cat inseamna o portie? La fructe reprezinta marimea unei mingi de tenis, pentru proteine nu mai mult decat un pachet de carti de joc.

 

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu