Ce promite aceasta dieta: previne si scade nivelul presiuniii arteriale

Teoria: nutrientii precum potasiu, calciu, proteine si fibre sunt cruciale pentru a te apara sau a lupta impotriva presiunii arterial. Nu trebuie sa urmaresti unul dintre nutrientii de mai sus intr-un mod intens, ci doar sa subliniezi din mancarurile despre care ti s-a spus sau stii deja ca este bine sa le consumi (fructe, legume, cereale, proteine slabe si lactate cu nivel scazut de grasimi). In afara de asta, este bine sa renunti la sare si cam despre asta ar fi vorba.

572949-1920x1080

Cum funtioneaza dieta DASH?

In primul rand trebuie sa stii ca ai ceva de citit daca te hotarasti ca vrei sa incepi aceasta dieta. Institutul National pentru Inima si Sange a creat un ghid intreg care te va ajuta sa intelegi exact despre ce e vorba. Unul are 64 de pagini si il gasesti aici, iar celalalt doar 6.

Amandoua te vor introduce in procesul dietei si te vor determina sa stabilesti cate calorii ar trebui sa mananci pentru varsta pe care o ai si nivelul de activitate din viata ta, la fel cum vei afla si de unde sa iti procuri respectivele calorii.

Vei pierde din greutate?

Cel mai probabil: important este urmezi toate regulile si sa iti creezi un plan cu un deficit de calorii.

Are beneficii cardiovasculare?

Da. Studiile arata ca aceasta dieta slabeste presiunea arterial, care daca este prea mare poate sa duca la boli de inima sau chiar infarct. De asemenea, s-a constatat si ca lucreaza eficient impotriva colesterolului. Per total, dieta DASH reflecta in comunitatile medicala faptul ca lucreaza ca o dieta sanatoasa, deoarece contine multe fructe, legume, produse slabe in grasimi si nu se accepta zaharul si sarea.

Exista riscuri de sanatate?

Nu exista, dar chiar si asa este bine sa te consulti cu un doctor sau cu un nutritionist inainte de a incepe aceasta dieta.

Este greu de urmat?

Chiar daca poate parea dificil sa renunti la dulciuri sau sare, dieta DASH nu te restrictioneaza de la toate grupele de mancare, ci doar iti da sansa de a le urma si de a le consuma mai mult pe unele dintre ele.

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu