Ce mancam inainte de a face sport?

Ce mancam inainte de a face sport?

Una din greselile curente in rutina sportiva este aceea de a nu manca nimic inainte de efortul fizic. Daca si tu faci parte dintre cei care au facut aceasta eroare, este cazul sa te opresti. In primul rand, daca vei manca ceea ce trebuie, vei putea sa iti faci exercitiile cu mai multa forta si mai mult elan. Apoi, alimentatia corecta va preveni scaderea nivelului de zahar din sange si va tine la distanta oboseala si lipsa de energie. Vei vedea din randurile de mai jos ca exista alimente care iti vor asigura o stare optima si care te vor ajuta sa ai chiar un antrenament mai eficient.

Banane – Supranumite batoane energetice naturale, aceste fructe sunt surse de carbohidrati digerabili (deci energie) si potasiu, responsabil de functionarea optima a musculturii si a nervilor. Spre deosebire de alte minerale, potasiul nu ramane pentru mult timp in corp, astfel ca o jumatate de banana inainte de antrenament ii va mentine constant nivelul. Pentru un mic dejun sportiv, combina o banana si un iaurt grecesc – vei impusca doi iepuri dintr-un foc: si carbohidrati si proteine.

banana

Fulgi de Ovaz – Fulgii de ovaz sunt o sursa de carbohidrati cu eliberare prelungita. In plus, spre deosebire de alte cereale, fulgii de ovaz nu au o cantitate de fibre care sa iti cauzeze gaze. Ovazul este bogat in vitamina B, care are un rol important in conversia carbohidratilor in energie. Astfel, retine ca o gustare sanatoasa inainte de sala ar putea include oricand o cana medie de fulgi de ovaz cu suc de fructe sau lapte de migdale.

Painea integrala – Desi toate dietele o prigonesc de la orice masa, antrenorii de fitness o recomanda ca un aliat de nadejde pentru iubitorii sportului. O felie de paine integrala pe care asezi un ou fiert, feliat si un varf de unt, sau o tartina cu piept de curcan si avocado servite cu 45 de minute inainte de antrenament iti vor mentine tonusul si energia musculara. Inainte de un antrenament de intensitate medie ai nevoie de circa 30 de grame carbohidrati si intre 15 si 20 de grame de proteine.

Smoothie-uri de fructe – Bogate in vitamine si proteine, smoothie-urile sunt alegeri perfecte inainte de sport. Amesteca o jumatate de cana de iaurt, o jumatate de cana de fructe si o cana de suc de fructe si vei obtine un elixir hidratant si hranitor. In plus, carbohidratii din fructe vor ajuta la refacerea musculaturii dupa efort.

Sursa: Pinterest.com
Sursa: Pinterest.com

De ce anume sa te feresti inainte de sala – Inainte de orice tip de antrenament, spune un nu hotarat mancarurilor grase, fast-food-ului, ciocolatelor si tuturor dulciurilor. Acestea te vor energiza pe moment, dar cresterea rapida a nivelului de zahar din sange te va lasa fara vlaga taman in mijlocul orei de sport. Fereste-te si de exagerari – o masa prea copioasa te va balona si corpul va fi prea ocupat cu digestia ca sa mai poate opera un antrenament eficient.

 

 

 

 

 

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu