Antoaneta Mares, Blouse Roumaine Shop – “Daca asortezi ia cu piese confectionate...

Antoaneta Mares, Blouse Roumaine Shop – “Daca asortezi ia cu piese confectionate din materiale de calitate inferioara, esti caraghios”

Ia – o parte a sufletului romanesc, mai putin bluza, mai mult vestmant, o amuleta cu simboluri sacre careia femeile de pe intreg cuprinsul tarii i-au deprins mestesugul si l-au transmis din generatie in generatie. In ultimii ani, moda internationala si-a orientat atentia catre etnografie si multi dintre designerii consacrati (Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Tom Ford, Emilio Pucci, BCBG Max Azria) au folosit ca inspiratie insemnele iilor romanesti. Tocmai de aceea, Instaglam va propune astazi intalnirea cu “Blouse Roumaine Shop” (www.blouseroumaine-shop.com), un magazin online care reuneste sub umbrela sa manufacturieri de ii autentice, ale caror produse valoroase merita toata recunoasterea.

Instaglam: Care este povestea “Blouse Roumaine Shop”?

Antoaneta Mares: “La Blouse Roumaine” este o pictura celebra realizata de Henri Matisse care ilustreaza o femeie imbracata in ie romaneasca. Pornind de la acest titlu, foarte multi designeri au creat modele de bluze inspirate din portul romanesc, prelund totodata aceasta titulatura. Acest curent a fost ulterior preluat de designeri romani sub titulatura “La Blouse Roumaine”. In 2012 am inceput constructia unei platforme online menit sa promoveze si comercializeze ia autentica, magazinul l-am denumit Blouse Roumaine Shop. Blouse Roumaine Shop functioneaza ca un curator de ii romanesti. Selectionam cele mai frumoase ii pe care le punem la dispozitia iubitorilor acestui produs cultural. “Blouse Roumaine Shop” a pornit de la ideea de a crea o legatura intre lumea moderna si lumea artizanala romaneasca. Am vrut sa cream un spatiu online dedicat produselor autentice romanesti, lucrate manual. Ideea mi-a venit in anul 2012 cand Adele a aparut pe coperta revistei in replica unei ii realizata de Tom Ford. Acea coperta a fost momentul in care am realizat ca ia romaneasca are un potential fantastic pe pietele externe. M-am documentat, am contactat cooperativele mestesugaresti, o agentie de webdesign si m-am apucat de treaba. Site-ul a fost finalizat in aprilie 2013.

Sursa: Pinterest.com
Sursa: Pinterest.com Henri Matisse – “La Blouse Roumaine”

I: Care au fost principalele temeri in crearea brandului?

A.M:  Principala temere a fost legata de incapacitatea de a livra toate comenzile, lucru cu care ne-am confruntat mai ales in vara anului 2013. In contextul unei manii legate de ia romaneasca, mestesugarii erau suprasolicitati si nu puteau sa raspunda la timp tuturor comenzilor, chiar le refuzau. A fost un moment foarte greu deoarece “Blouse Roumaine Shop” era la inceput, iar profesionalismul reprezinta unul dintre principalele valori ce stau la baza “Blouse Roumaine Shop”. O alta temere a fost legata de diluarea valorii iei romanesti ca urmare a supercomercializarii si unei pozitionari eronate din punctul meu de vedere pe care alti producatori sau distribuitori au facut-o. Nu am fost de acord cu directia pe care o luase aceasta tendinta si am preferat sa comunicam mai putin agresiv si diferit de alte magazine cu acelasi specific.

I: Care a fost momentul in care ai simtit ca “Blouse Roumaine Shop” este o prezenta binevenita pe piata romaneasca?

A.M: Anul 2013 a fost anul iei romanesti, insa anul acesta am vazut cum site-ul a capatat notorietate.

I: Cum se desfasoara activitatea in cadrul “Blouse Roumaine Shop”?

A.M: “Blouse Roumaine Shop” are cateva modele de referinta pe care le avem prezente pe site permanent, iar modelele le schimbam in functie de sezon.

I: Ce va inspira?

A.M: Ne inspira atat curentele culturale contemporane, cat si folclorul romanesc, lifestyle-ul urban si tendintele in moda.

Sursa: Pinterest.com Colectia 2006 semnata Jean Paul Gaultier, de inspiratie romaneasca
Sursa: Pinterest.com
Colectia 2006 semnata Jean Paul Gaultier, de inspiratie romaneasca

I: Care este profilul consumatoarei de articole “Blouse Roumaine Shop”?

A.M: “Blouse Roumaine Shop” se adreseaza unui spectru mai larg de consumatori, din cercetarile noastre domina femeile din mediul urban, familiarizate cu povestea iei romanesti, care apreciaza atat creatiile lucrare manual si isi doresc sa imbrace piese unice care spun o poveste.

I: Cum ati vedea stylingul perfect pentru o ie din cele disponibile la “Blouse Roumaine Shop”?

A.M:  Ia poate fi piesa cheie pentru foarte multe tinute si ocazii. Noi am lansat si un blog se numeste “BRS Style” care ofera sugestii de outfit-uri cu ii. Spre exemplu, pentru o tinuta office chic poate fi puratata o ie cu broderie specifica Sibiului sau Hategului asortata cu o pereche de pantaloni cu talie inalta si pantofi stileto. Pentru o tinuta de weekend, prefer iile vintage cu broderie musceleana asortate cu o pereche de pantaloni skinny, dar nu jeans ( foarte putine ii se pot asorta cu jeans – si eu am facut aceasta greseala, rezultatul este un kitsch). In tinutele de seara iubesc combinatia unei ii brodate cu matase si margele si fuste maxi, vaporoase sau sirena. Cu toate acestea, tinuta mea preferata este pe plaja: o ie din panza topita, bikini si o pereche de ochelari. Un lucru pe care l-am remarcat la multe tinute: daca asortezi ia cu piese confectionate din materiale de calitate inferioara, esti caraghios. Pare un look fortat. Iar stilul “mi-s mandra de la tara” in care sa faci exces de elemente traditionale, plus o poza cu mainie in sold nu vad sa duca la vreo revolutie stiistica prea curand. Ia este o piesa care impune o anumita atitudine. Nu este doar o piesa cool, e mai mult de atat.

I: Sunt si barbati care isi doresc item-uri de influenta populara?

A.M: Da, am vandut ii si catre barbati, chiar foarte multe. Eu asta-vara chiar am purtat o ie barbateasca, o gasesc foarte sexi. Am realizat si un material despre cum sa transformi o camasa traditionala intr-un “boyfriend’s shirt”.

I: Care va fi evolutia influentelor motivelor traditionale pana in 2020 sa spunem. Se vor stiliza? Vor disparea?

A.M: Iile poarta cu ele simboluri cu o puternica incarcatura spirituala si culturala. Conservarea acestor simboluri si perpetuarea acestei traditii se pot realiza prin integrarea lor intr-o forma contemporana. Astfel, stilizarea trebuie se se realizeze doar in folosirea materilelor si usoare adaptarii ale croielii bluzelor, in schimb in cazul tehnicii de creare si motivelor folosite, acestea trebuie sa ramana obligatoriu intacte. Orice modificare din considerente “stilistice” poate conduce la disparitia lor. Cred ca aceasta intoarcere catre traditional este doar inceputul unei noi ere in fashion. Comunitatiile vor avea un cuvant de spus in fata brandurilor comerciale, oameni se vor intoarce catre autentic, spiritual, natural.

1528484_783883581674493_7425579209949202231_n

I: Spuneti-le cititorilor Instaglam ceva interesant despre motivele populare romanesti. Exista unele cu o semnificatie aparte?

A.M:  Sunt foarte multe lucruri de spus despre simbolurile si semnele folosite in portul romanesc. Toate simbolurile au insemnatate, fie ca sunt inspirate din natura (munti, rauri), fie ca sunt specifice unei regiuni, orice element tesut folosit in broderia traditionala codifica un mesaj. Va recomand sa urmariti un proiect incredibil realizat de Ioana Corduneanu, se numeste “Semne Cusute”, o adevarata enciclopedie de semne si simboluri romanesti.

I: Ce designer internationali apreciati?

A.M: In ultima vreme il urmaresc apreciativ si totusi cu invidie pe Joseph Altuzzara care a stilizat o ie specifica din zona Breaza. Piesele sunt minunate, recunosc. Mi-a mai placut si J Crew care a realizat kaftane de plaja cu motive de inspiratie romaneasca.

0132-the-romanian-blouse-1

I: Care sunt planurile de viitor pentru brandul “Blouse Roumaine Shop”?
A.M: In mod cert o sa reconfiguram targetarea catre pietele straine. Am avut deja clienti, insa as dori ca directia sa fie preponderent internationala. De asemenea, dorim sa ne implicam mai mult in proiecte culturale si programe de sustinere a productiei de ie.

I: Daca ar fi sa alegi o vedeta internationala care sa poarte o creatie “Blouse Roumaine Shop”, care ar fi aceea. De ce?

A.M: Charlize Theron pentru frumusete, iar Merryl Streep pentru ca este speciala si geniala – ele ar trebui sa poarte ie.

 

0120-romanian-embroidered-blouse-cockscomb-motif-1

Prev1 of 5Next

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu