5 moduri de a lucra cu colegi dificili

5 moduri de a lucra cu colegi dificili

Nu e nimic nou aici. Cu totii avem acel coleg/acea colega de birou care reuseste adesea sa ne strice tot cheful de munca, sau sa ne taie elanul si care face biroul un loc mai putin placut decat ni l-am dori. Si este normal, nu putem fi placuti de toate lumea si nu putem sa ne intelegem bine cu oricine. Dar putem sa apelam la cateva strategii pentru a ne face viata mai usoara atunci cand suntem in preajma unor oameni de acest fel.

Cum te descurci cu un coleg dificil
Cum te descurci cu un coleg dificil

1. Nu intra in panica

Situatia e dificila, mai ales daca trebuie sa lucrati zi de zi cu un astfel de coleg-problema si sa interactionati foarte mult. Asimileaza ceea ce ti se intampla si ia lucrurile ca atare. O data ce te impaci cu ideea lucrurile vor fi mai usor de coordonat.

2. Nu te implica prea mult

Nu trebuie sa fii prieten cu nimeni de la birou daca nu vrei, de fapt. Fii politicoasa, amabila si prietenoasa. Dar nu trebuie ca noua ta prietena la catarama sa iti fie si colega de birou. Tine distanta egala fata de oricine de la birou si astfel starile pe care ei ti le transmite, fie pozitive sau negative, nu te vor influenta atatde mult.

3. Fii intelegatoare

Unii oameni actioneaza straniu cand sunt stresati. Daca o colega este mai agitata decat in mod normal si te nenerveaza fiindca asculta muzica la boxe, sau vorbeste foarte mult sau este usor agresiva in comunicare, inainte sa o pui la zid catalogand-o ca dificila, poate ar fi bine sa te pui in locul ei si sa te gandesti ca trece printr-o situatie dificila.

4. Seteaza limite

Mai ales daca lucrezi direct si esti in contact permanent cu o persoana dificila. Impune-ti punctul de vedere de la inceput si manifesta-ti dorinta de a ramane concentrat doar asupra chestiunilor de serviciu. Nu te simti nepasatoare sau lipsita de empatie. Conversatiile pe orice alt subiect pot fi purtate dupa orele de lucru.

5. Priveste experienta ca pe o lectie

Chiar daca avem impresia ca oamenii de genul acesta nu fac decat sa ne ingreuneze munca sau sa ne umple capul de informatie inutila zi de zi, de fapt ne invata sa fim rabdatori, sa ne controlam emotiile mai bine si sa ne testeze diplomatia, cultivandu-ne o atitudine intelegatoare si politicoasa.

 

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu