10 sfaturi de time management

10 sfaturi de time management

De cate ori ai spus ca simti ca nu iti ajunge timpul? Asta se intampla pentru ca intr-adevar ai pe agenda mai multe decat poti duce sau pentru ca nu esti organizata corespunzator? Iata cateva sfaturi de time management de la specialisti care te vor ajuta sa iti pui ordine in viata profesionala si personala.

  1. Nu te mai plange ca nu ai suficient timp. Pierzi atat de mult timp gandindu-te la sursa problemelor incat uitam sa cautam solutii.
  2. Cand ajungi la birou si deschizi calculator, nu deschide din prima si retelele de socializare. Decide ca de maine, daca ajungi la 9 dimineata la serviciu, sa deschizi facebook sau orice alte retea dupa ora 11.
  3. Ignora e-mailul. Daca lucrezi la ceva important, dezactiveaza notificarile de email pana termini ce ai de facut. Tine-l inchis cand nu esti la birou.
  4. Intelege ce se petrece in mintea ta atunci cand amani taskuri. Le amani pentru ca sunt prea dificile, sau pentru ca nu iti plac sau pentru ca e plictisitor? Intelege cauza pentru a o putea elimina.
  1. Termina zilnic la ora fixa, indiferent daca ai reusit sa finalizezi totul de pe to-do-list sau nu. In timp vei vedea ca te vei obisnui sa lucrezi mai repede pentru a termina in timp util.

1802463

  1. Dormi suficient. Este foarte important sa ai creierul apt de munca, ceea ce vei obtine dormind cat ai nevoie.
  1. Tine un jurnal timp de o luna ca sa intelegi pe ce anume pierzi vremea si cat timp aloci taskurilor. Dupa ce ai un jurnal in care stii exact ce ai facut in fiecare zi si cat timp ti-a luat, le poti organiza mult mai bine. Include si weekendurile aici. Analizeaza care dintre activitatile zilnice primesc prea putina atentie si timp si care prea mult si echilibreaza-le, renunta la cele de care nu ai neaparata nevoie si aloca-ti pauze de odihna.
  2. Uita-te la oamenii din jurul tau si incearca sa analizezi obiectiv cine iti consuma timpul degeaba si te lasa fara energie, Minimizeaza contactul cu aceste persoane.
  3. Nu irosi timpul care ti se pare nefolositor. Ai obiceiul ca atunci cand te grabesti undeva si mai ai doar 20-30 de minute la dispozitie sa renunti la ce faceai sau sa nu te apuci de altceva pentru ca „mai ai doar 20 de minute pana pleci”. Poti rezolva multe taskuri mici in 20 de minute.
  4. Lucreaza fara sa te uiti la ceas pentru a vedea cat timp iti ia un task fara sa ai deadline pentru el. Daca elimini presiunea timpului vei lucra mai relaxat dar si mai eficient.

smiley-face-clock-18735

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu