10 alimente care reduc colesterolul rau

10 alimente care reduc colesterolul rau

Una din Legile lui Murphy spune ca tot ceea ce este bun, ori este imoral, ori ingrasa. Medicii nutritionisti si cardiologii ar adauga si faptul ca “bun” inseamna de cele mai multe ori cantitati mari de colesterol…”rau”.Cu toate acestea, exista cateva reguli pe care, daca le urmam constant, vom putea sa ne bucuram de mancarurile care ne plac, fara sa ne dam analizele peste cap.

Nucile – Consuma-le oricat de des poti, mai ales ca suntem in plin sezon. Pe langa faptul ca sunt un neurostimulent deosebit, reduc colesterolul si cresc elasticitatea vaselor de sange. Alege cu incredere orice sortiment – pecan, migdale,arahide, dar intotdeauna in varianta nesarata si neprajita.

Avocado – Acest fruct este una din sursele cele mai pretioase de grasimi monosaturate, care iti vor creste nivelul colesterolului bun (HDL-ul). Si daca iti faci probleme ca iti vei depasi aportul caloric, nu te ingrijora, un avocado de marime medie are in jur de 300 de calorii si 30 de grame de grasimi bune.

 

Sursa- pinterest.com
Sursa- pinterest.com

 

Pestele gras– Fie ca optezi pentru somon, ton albacore sau sardine, pestele gras este bogat in Omega 3,si iti intareste inima. Gaseste o sursa de incredere de unde sa cumperi peste proaspat si acorda-ti timp sa-l prepari ca la carte, pentru a te bucura din plin de beneficiile sale.

Fasolea – Plin de fibre solubile care reduc absorbtia LDL-ului, acest super-aliment te poate ajuta sa reduci nivelul colesterolului total cu pana la 10% in mai putin de 6 saptamani. Incearca sa le consumi cat de des poti, fie in salate sau ca o garnitura sanatoasa. Retine ca daca folosesti fasolea din conserva, ar fi bine sa o treci printr-un jet de apa rece pentru a spala conservantii si sarea in exces.

Fulgii de Ovaz – O portie mare de fibre cu care sa incepi ziua iti vor asigura, pe langa doza de energie si un aport mare de beta-glucan, un compus care va actiona ca un pansament pentru tractul digestiv, impiedicand absorbtia grasimilor si a colesterolului. Adauga-i putina scortisoara si ai o combinatie castigatoare pentru imunitate si metabolism.

Uleiurile naturale – Uleiul de masline si cel de rapita nu au, din pacate, un efect semnificativ de reducere a colesterolului, dar faptul ca mentin peretii arterelor elastici, le face pe acestea mai putin predispuse la depunerile de LDL. Spre deosebire de aceste doua sortimente, uleiul de floarea soarelui contine grasimi polisaturate care cresc stresul oxidativ in organism si ingreuneaza circulatia.

 

Sursa- pinterest.com
Sursa- pinterest.com

 

Spanacul – Aliment bogat in luteina, ca si galbenusul de ou si toate plantele cu frunze verzi, spanacul este o sursa importanta de fier, care impiedica atrofia muschilor, iti fereste ochii de afectiuni grave si ajuta arterele sa se curate de depunerile de colesterol. Consuma-l ca garnitura pentru ochiurile de la micul dejun sau prepara-ti un fresh verde si energizant.

Vinul rosu – Francezilor nu le lipseste de pe masa si ei il servesc cu grasimi din belsug-branzeturi cu mucegai si tartine cu unt. Explicatia survine din faptul ca antioxidantii continuti de vinul rosu de calitate au un rol pozitiv in lupta cu nivelurile crescute de HDL.

 

Sursa- pinterest.com
Sursa- pinterest.com

Probioticele – Studiile recente au demonstrat ca un aport crescut de probiotice asigura o flora intestinala sanatoasa, care va impiedica absorbtia de colesterol. 2 grame de probiotice iainte de mesele principale ale zilei pot reduce LDL-ul cu 7% intr-o luna.

Usturoiul – Bunicii nostri il consumau ca atare si aveau o imunitate excelenta. Dar proprietatile usturoiului nu se opresc in la a-l face pe acesta un dezinfectant puternic si un aliat impotriva racelilor. Usturoiul are minunata calitate de a dizolva placile de aterom in fazele lor incipiente asa ca adauga-l in meniu cu fiecare ocazie.

 

NU EXISTA COMENTARII

Lasa un comentariu